Požadujete zmenu hodnoty hlavného ističa alebo zmenu počtu fáz (z 1 fázy na 3 alebo opačne)? Potom sú tieto informácie určené práve pre vás:
Kedy premýšľať nad zmenou ističa?
- Kupujete do domácnosti nový spotrebič s vyšším príkonom,
- meníte spôsob varenia na indukčnú varnú dosku,
- meníte spôsob vykurovania na elektrické,
- začínate s vyhrievaním bazéna (skleníka),
- kupujete čerpadlo k novovybudovanej studni a pod.
Pri výbere správnej veľkosti ističa sa určite poraďte so svojím elektrikárom alebo projektantom, aby bola jeho hodnota postačujúca pre vašu domácnosť a utiahla všetky spotrebiče a zariadenia.
Ako postupovať?
1. Pre odsúhlasenie zmeny hlavného ističa sa najskôr obráťte na svojho prevádzkovateľa distribučnej siete (PDS)
Stredoslovenská distribučná, a. s. (SSD):
- na stránke ssd.sk podajte online Žiadosť o zmenu technických parametrov (v časti Domácnosti – Zmena pripojenia),
- PDS Vám do 30 dní vypracuje Vyjadrenie k zmene ističa / počtu fáz a Zmluvu o pripojení, ktorú je potrebné podpísať a obratom zaslať poštou naspäť,
- celý priebeh žiadosti nájdete tu.
Západoslovenská distribučná, a. s. (ZDS):
- na stránke zsdis.sk podajte online žiadosť o Zmenu technických podmienok (v časti Domácnosti – Zmena pripojenia),
- celý priebeh žiadosti nájdete tu.
Východoslovenská distribučná, a. s. (VSD):
- na stránke vsds.sk sa prihláste do portálu eVSD a podajte žiadosť o Zmeny na odbernom mieste.
! Elektronické podanie žiadosti o Zmenu Hlavného ističa/počtu fáz je rýchlejšia a efektívnejšia forma riešenia žiadostí s PDS, ale ak uprednostňujete riešenie svojich požiadaviek poštou, využite na to formulár vo formáte PDF, ktorý sa nachádza na webe každého prevádzkovateľa distribučnej siete hneď vedľa online žiadosti.
Pre bližšie informácie týkajúce sa riešenia žiadostí odporúčame obrátiť sa priamo na príslušných prevádzkovateľov na ich zákazníckych linkách, prípadne e-mailom:
Stredoslovenská distribučná, a.s.
Západoslovenská distribučná, a.s.
Východoslovenská distribučná, a.s.
2. Ďalší krok je výmena hlavného ističa na odbernom mieste
- Na e-mail domacnosti@sse.sk nám zašlite kópiu Vyjadrenia od PDS. V požiadavke nezabudnite uviesť svoj aktuálny telefonický kontakt.
- Po dohode s vami požiadame PDS o rozplombovanie odberného miesta.
- Výmenu hlavného ističa budete realizovať vy, a to v spolupráci so súkromným elektrikárom podľa Vyjadrenia z PDS.
- Po výmene ističa nezabudnite ešte PDS čestne vyhlásiť, že vaše zariadenie na odber elektriny spĺňa všetky podmienky uvedené vo Vyjadrení.
3. Posledný krok je zmena hodnoty hlavného ističa vo vašej Zmluve
- Keď PDS akceptuje vaše Čestné vyhlásenie, nezabudnite nás kontaktovať telefonicky alebo e-mailom a požiadať o dokončenie požiadavky.
- Po dohode s vami opäť požiadame PDS, aby k vám vyslali technika, a to s cieľom zaplombovania alebo výmeny elektromera na trojfázový (podľa toho o čo ste prvotne žiadali).
- Po prijatí potvrdenia o zrealizovaní požiadavky zo strany PDS Vám odošleme písomnú informáciu, čím vašu požiadavku na zmenu ističa môžete považovať za ukončenú a vyriešenú.
Odplombovanie, zaplombovanie hlavného ističa, prípadne výmena elektromera je spoplatnený úkon, ktorého výšku nájdete na webe svojho prevádzkovateľa distribučnej siete.
TIP PRE VÁS
Informáciu, čo treba robiť, ak máte poškodený alebo poruchový hlavný istič, nájdete v otázke Ako vymeniť poškodený hlavný istič?
Ďalšie zaujímavé informácie nájdete v aktualite Dajte si pozor na poplatky za istič.
Požadujete zmenu hodnoty hlavného ističa alebo zmenu počtu fáz (z 1 fázy na 3 alebo opačne)? Potom sú tieto informácie určené práve pre vás:
Kedy premýšľať nad zmenou ističa?
- Meníte spôsob vykurovania na elektrické,
- zapájate vo svojej prevádzke nové stroje,
- pripájate vo svojej firme nový objekt, výrobnú halu a pod.
Pri výbere správnej veľkosti ističa sa určite poraďte so svojím elektrikárom alebo projektantom, aby bola jeho hodnota postačujúca pre vašu spoločnosť a utiahla všetky zariadenia.
Ako postupovať?
1. Pre odsúhlasenie zmeny hlavného ističa sa najskôr obráťte na svojho prevádzkovateľa distribučnej siete (PDS)
Stredoslovenská distribučná, a. s. (SSD):
- na stránke ssd.sk podajte online Žiadosť o zmenu technických parametrov (v časti Podnikatelia – Zmena pripojenia),
- PDS vám do 30 dní vypracuje Vyjadrenie k zmene ističa/počtu fáz a Zmluvu o pripojení, ktorú je potrebné podpísať a obratom zaslať poštou naspäť,
- celý priebeh žiadosti nájdete tu.
Západoslovenská distribučná, a. s. (ZDS):
- na stránke zsdis.sk podajte online žiadosť o Zmenu technických podmienok (v časti Podnikatelia – Zmena pripojenia),
- celý priebeh žiadosti nájdete tu.
Východoslovenská distribučná, a. s. (VSD):
- na stránke vsds.sk sa prihláste do portálu eVSD a podajte žiadosť o Zmeny na odbernom mieste.
! Elektronické podanie žiadosti o Zmenu Hlavného ističa/počtu fáz je rýchlejšia a efektívnejšia forma riešenia žiadostí s PDS, ale ak uprednostňujete riešenie svojich požiadaviek poštou, využite na to formulár vo formáte PDF, ktorý sa nachádza na webe každého prevádzkovateľa distribučnej siete hneď vedľa online žiadosti.
Pre bližšie informácie týkajúce sa riešenia žiadostí odporúčame obrátiť sa priamo na príslušných prevádzkovateľov na ich zákazníckych linkách, prípadne e-mailom:
Stredoslovenská distribučná, a.s.
Západoslovenská distribučná, a.s.
Východoslovenská distribučná, a.s.
2. Ďalší krok je výmena hlavného ističa na odbernom mieste
- Na e-mail podnikatelia@sse.sk nám zašlite kópiu Vyjadrenia od PDS. V požiadavke nezabudnite uviesť svoj aktuálny telefonický kontakt.
- Po dohode s vami požiadame PDS o rozplombovanie odberného miesta.
- Výmenu hlavného ističa budete realizovať vy, a to v spolupráci so súkromným elektrikárom podľa Vyjadrenia z PDS.
- Po výmene ističa nezabudnite ešte PDS čestne vyhlásiť, že vaše zariadenie na odber elektriny spĺňa všetky podmienky uvedené vo Vyjadrení.
3. Posledný krok je zmena hodnoty hlavného ističa vo vašej Zmluve
- Keď PDS akceptuje vaše Čestné vyhlásenie, nezabudnite nás kontaktovať telefonicky alebo e-mailom a požiadať o dokončenie požiadavky.
- Po dohode s vami opäť požiadame PDS, aby k vám vyslali technika, a to s cieľom zaplombovania alebo výmeny elektromera na trojfázový (podľa toho, o čo ste prvotne žiadali).
- Po prijatí potvrdenia o zrealizovaní požiadavky zo strany PDS Vám odošleme písomnú informáciu čím svoju požiadavku na zmenu ističa môžete považovať za ukončenú a vyriešenú.
Odplombovanie, zaplombovanie hlavného ističa, prípadne výmena elektromera je spoplatnený úkon, ktorého výšku nájdete na webe svojho prevádzkovateľa distribučnej siete.
TIP PRE VÁS
Informáciu, čo treba robiť, ak máte poškodený alebo poruchový hlavný istič nájdete v otázke Ako vymeniť poškodený hlavný istič?
Ďalšie zaujímavé informácie nájdete v aktualite Dajte si pozor na poplatky za istič.