Prepis elektriny
Vyberte životnú situáciu, ktorá je dôvodom prepisu a zistite, ako ďalej postupovať:
Predaj alebo darovanie nehnuteľnosti
Uhraďte všetky faktúry a preddavkové platby k prepisovanému odbernému miestu, aj ak sú v splatnosti.
Úhradu môžete vykonať aj online prostredníctvom zákazníckej eZóny SSE.
Po dokončení prepisu vám bude zaslaná faktúra ukončeného odberu, v ktorej budete mať vysporiadanie platieb od poslednej vyúčtovacej faktúry do dátumu ukončenia zmluvy.
Zistite stav elektromera.
Od uvedeného stavu elektromera sa bude počítať spotreba novému zákazníkovi. Uvedený aktuálny stav elektromera je odporúčací a teda k akceptovaniu stavu elektromera dôjde až po odsúhlasení zo strany prevádzkovateľa distribučnej sústavy.
Jednotarifný elektromer – stav elektromera odčítajte bez desatinného miesta.
Dvojtarifný elektromer – odčítajte stav vo vysokej aj v nízkej tarife.
Inteligentný merací systém (IMS) – stav elektromera je odčítaný automaticky ku dňu ukončenia zmluvy.
V prípade, ak stav elektromera (pri odberných miestach s mechanickým alebo digitálnym elektromerom) neuvediete, bude vypočítaný odhadom na základe podkladov SSD.
Nižšie uvedené dokumenty vytlačte, vyplňte a pošlite v jednej obálke na korešpondenčnú adresu SSE:
Stredoslovenská energetika, a. s.
Starostlivosť o zákazníkov
Pri Rajčianke 8591/4B
010 47 Žilina
Ak vám spôsob zaslania poštou nevyhovuje, dokumenty odneste do najbližšieho
zákazníckeho centra SSE.
Žiadosť o zmenu odberateľa elektriny na odbernom mieste
Ak si želáte platby realizovať prostredníctvom inkasa, k zmluve priložte aj dokument Mandát pre inkaso.
Ide o formulár spoločnosti SSE a obsahuje dve časti:
- Žiadosť o ukončenie zmluvy o združenej dodávke elektriny vypĺňa a podpisuje ju pôvodný odberateľ (pôvodný majiteľ nehnuteľnosti).
- Zmluva o združenej dodávke elektriny – vypĺňate a podpisujete vy ako nový odberateľ (nový majiteľ nehnuteľnosti).
Túto časť formuláru vypíšte a podpíšte v dvoch vyhotoveniach, pričom jedno vyhotovenie si starostlivo uschovajte!
Zmluva o pripojení zariadenia užívateľa sústavy do distribučnej sústavy na účely zmeny užívateľa sústavy na existujúcom NN odbernom mieste – domácnosti*
Žiadosť nájdete na webovej stránke spoločnosti Stredoslovenskej distribúcie TU.
Ide o formulár prevádzkovateľa distribučnej sústavy SSD, a. s. – vypĺňa a podpisuje nový odberateľ.
* POZOR:
- Ak vaše odberné miesto patrí pod Západoslovenskú distribučnú, a. s., (ZSD), stačí nám zaslať len Žiadosť o zmenu odberateľa elektriny na našu adresu.
- Ak vaše odberné miesto patrí pod Východoslovenskú distribučnú, a. s., (VSD), stačí nám zaslať len Žiadosť o zmenu odberateľa elektriny na našu adresu. Pripojovaciu zmluvu je potrebné uzatvoriť len v prípade, ak sa mení odberateľ a zároveň vlastník nehnuteľnosti.
Dokumenty po prijatí urýchlene spracujeme. Termín zmeny odberateľa závisí od akceptovania požiadavky zo strany prevádzkovateľa distribučnej sústavy (PDS).
V prípade úspešného prepisu odošleme pôvodnému zákazníkovi Oznámenie o ukončení zmluvy a následne mu vystavíme aj Faktúru ukončeného odberu. Novému zákazníkovi pošleme potvrdenie o účinnosti zmluvy s Technickou špecifikáciou odberného miesta a Rozpisom preddavkových platieb.
Kúpa alebo iné nadobudnutie nehnuteľnosti
Ak kupujete nehnuteľnosť, ktorá je odpojená od elektriny, pozrite si návod v časti Staviam alebo kupujem nehnuteľnosť, ktorá je odpojená od elektriny viac ako 24 mesiacov.
Prepis elektriny urýchlite, ak pôvodný odberateľ uhradí všetky faktúry a preddavkové platby.
Zistite stav elektrometra.
Od uvedeného stavu elektromera sa vám bude počítať spotreba. Uvedený aktuálny stav elektromera je odporúčací, a teda k akceptovaniu stavu elektromera dôjde až po odsúhlasení zo strany prevádzkovateľa distribučnej sústavy.
Jednotarifný elektromer – stav elektromera odčítajte bez desatinného miesta.
Dvojtarifný elektromera – odčítajte stav vo vysokej aj v nízkej tarife.
Inteligentný merací systém (IMS) – stav elektromera je odčítaný automaticky ku dňu ukončenia zmluvy.
V prípade, ak stav elektromera (pri odberných miestach s mechanickým alebo digitálnym elektromerom) neuvediete, bude vypočítaný odhadom na základe podkladov SSD.
Nižšie uvedené dokumenty vytlačte, vyplňte a pošlite v jednej obálke na korešpondenčnú adresu SSE:
Stredoslovenská energetika, a. s.
Starostlivosť o zákazníkov
Pri Rajčianke 8591/4B
010 47 Žilina
Ak vám spôsob zaslania poštou nevyhovuje, dokumenty odneste do najbližšieho
zákazníckeho centra SSE.
Žiadosť o zmenu odberateľa elektriny na odbernom mieste
Ak si želáte platby realizovať prostredníctvom inkasa, k zmluve priložte aj dokument Mandát pre inkaso.
Ide o formulár spoločnosti SSE a obsahuje dve časti:
- Žiadosť o ukončenie zmluvy o združenej dodávke elektriny vypĺňa a podpisuje ju pôvodný odberateľ (pôvodný majiteľ nehnuteľnosti).
- Zmluva o združenej dodávke elektriny – vypĺňate a podpisujete vy ako nový odberateľ (nový majiteľ nehnuteľnosti).
Túto časť formuláru vypíšte a podpíšte v dvoch vyhotoveniach, pričom jedno vyhotovenie si starostlivo uschovajte!
Zmluva o pripojení zariadenia užívateľa sústavy do distribučnej sústavy na účely zmeny užívateľa sústavy na existujúcom NN odbernom mieste – domácnosti*
Žiadosť nájdete na webovej stránke spoločnosti Stredoslovenskej distribúcie TU.
Ide o formulár prevádzkovateľa distribučnej sústavy SSD, a. s. – vypĺňa a podpisuje nový odberateľ.
* POZOR:
- Ak vaše odberné miesto patrí pod Západoslovenskú distribučnú, a. s., (ZSD), stačí nám zaslať len Žiadosť o zmenu odberateľa elektriny na našu adresu.
- Ak vaše odberné miesto patrí pod Východoslovenskú distribučnú, a. s., (VSD), stačí nám zaslať len Žiadosť o zmenu odberateľa elektriny na našu adresu. Pripojovaciu zmluvu je potrebné uzatvoriť len v prípade, ak sa mení odberateľ a zároveň vlastník nehnuteľnosti.
Dokumenty po prijatí urýchlene spracujeme. Termín zmeny odberateľa závisí od akceptovania požiadavky zo strany prevádzkovateľa distribučnej sústavy (PDS).
V prípade úspešného prepisu bude pôvodnému odberateľovi zaslaná vyúčtovacia faktúra k ukončeniu zmluvy.
Zmluva o združenej dodávke elektriny nadobudne štatút zmluvy až dňom jej podpisu oboma zmluvnými stranami.
Zmena nájomného vzťahu
Uhraďte všetky faktúry a preddavkové platby k prepisovanému odbernému miestu, aj ak sú v splatnosti.
Úhradu môžete vykonať aj online prostredníctvom zákazníckej eZóny SSE.
Po dokončení prepisu vám bude zaslaná faktúra ukončeného odberu, v ktorej budete mať vysporiadanie platieb od poslednej vyúčtovacej faktúry do dátumu ukončenia zmluvy.
Zistite stav elektromera.
Od uvedeného stavu elektromera sa bude počítať spotreba novému zákazníkovi. Uvedený aktuálny stav elektromera je odporúčací a teda k akceptovaniu stavu elektromera dôjde až po odsúhlasení zo strany prevádzkovateľa distribučnej sústavy.
Jednotarifný elektromer – stav elektromera odčítajte bez desatinného miesta.
Dvojtarifný elektromer – odčítajte stav vo vysokej aj v nízkej tarife.
Inteligentný merací systém (IMS) – stav elektromera je odčítaný automaticky ku dňu ukončenia zmluvy.
V prípade, ak stav elektromera (pri odberných miestach s mechanickým alebo digitálnym elektromerom) neuvediete, bude vypočítaný odhadom na základe podkladov SSD.
Nižšie uvedené dokumenty vytlačte, vyplňte a pošlite v jednej obálke na korešpondenčnú adresu SSE:
Stredoslovenská energetika, a. s.
Starostlivosť o zákazníkov
Pri Rajčianke 8591/4B
010 47 Žilina
Ak vám spôsob zaslania poštou nevyhovuje, dokumenty odneste do najbližšieho
zákazníckeho centra SSE.
Žiadosť o zmenu odberateľa elektriny na odbernom mieste
Ak si želáte platby realizovať prostredníctvom inkasa, k zmluve priložte aj dokument Mandát pre inkaso.
Ide o formulár spoločnosti SSE a obsahuje dve časti:
- Žiadosť o ukončenie zmluvy o združenej dodávke elektriny vypĺňa a podpisuje ju pôvodný odberateľ (pôvodný majiteľ nehnuteľnosti).
- Zmluva o združenej dodávke elektriny – vypĺňate a podpisujete vy ako nový odberateľ (nový majiteľ nehnuteľnosti).
Túto časť formuláru vypíšte a podpíšte v dvoch vyhotoveniach, pričom jedno vyhotovenie si starostlivo uschovajte!
Zmluva o pripojení zariadenia užívateľa sústavy do distribučnej sústavy na účely zmeny užívateľa sústavy na existujúcom NN odbernom mieste – domácnosti*
Žiadosť nájdete na webovej stránke spoločnosti Stredoslovenskej distribúcie TU.
Ide o formulár prevádzkovateľa distribučnej sústavy SSD, a. s. – vypĺňa a podpisuje nový odberateľ.
* POZOR:
- Ak vaše odberné miesto patrí pod Západoslovenskú distribučnú, a. s., (ZSD), stačí nám zaslať len Žiadosť o zmenu odberateľa elektriny na našu adresu.
- Ak vaše odberné miesto patrí pod Východoslovenskú distribučnú, a. s., (VSD), stačí nám zaslať len Žiadosť o zmenu odberateľa elektriny na našu adresu. Pripojovaciu zmluvu je potrebné uzatvoriť len v prípade, ak sa mení odberateľ a zároveň vlastník nehnuteľnosti.
Dokumenty po prijatí urýchlene spracujeme. Termín zmeny odberateľa závisí od akceptovania požiadavky zo strany prevádzkovateľa distribučnej sústavy (PDS).
V prípade úspešného prepisu odošleme pôvodnému zákazníkovi Oznámenie o ukončení zmluvy a následne mu vystavíme aj Faktúru ukončeného odberu. Novému zákazníkovi pošleme potvrdenie o účinnosti zmluvy s Technickou špecifikáciou odberného miesta a Rozpisom preddavkových platieb.
Úmrtie pôvodného odberateľa
Prepis elektriny urýchlite, ak budú uhradené všetky faktúry a preddavkové platby. Ich úhradu by mali zrealizovať pozostalí.
Zistite stav elektromera.
Od uvedeného stavu elektromera sa vám bude počítať spotreba. Uvedený aktuálny stav elektromera je odporúčací a teda k akceptovaniu stavu elektromera dôjde až po odsúhlasení zo strany prevádzkovateľa distribučnej sústavy.
Jednotarifný elektromer – stav elektromera odčítajte bez desatinného miesta.
Dvojtarifný elektromera – odčítajte stav vo vysokej aj v nízkej tarife.
Inteligentný merací systém (IMS) – stav elektromera je odčítaný automaticky ku dňu ukončenia zmluvy.
V prípade, ak stav elektromera (pri odberných miestach s mechanickým alebo digitálnym elektromerom) neuvediete, bude vypočítaný odhadom na základe podkladov SSD.
Nižšie uvedené dokumenty vytlačte, vyplňte a pošlite v jednej obálke na korešpondenčnú adresu SSE:
Stredoslovenská energetika, a. s.
Starostlivosť o zákazníkov
Pri Rajčianke 8591/4B
010 47 Žilina
Ak vám spôsob zaslania poštou nevyhovuje, dokumenty odneste do najbližšieho
zákazníckeho centra SSE.
Žiadosť o zmenu odberateľa elektriny na odbernom mieste
Povinnou prílohou Žiadosti o zmenu odberateľa je kópia úmrtného listu pôvodného odberateľa.
Nezabudnite vyplniť adresu na zasielanie faktúry ukončeného odberu, aby sme vám mohli doručiť vyúčtovanie.
Ak si želáte platby realizovať prostredníctvom inkasa, k zmluve priložte aj dokument Mandát pre inkaso.
Ide o formulár spoločnosti SSE a obsahuje dve časti:
- Žiadosť o ukončenie zmluvy o združenej dodávke elektriny.
- Zmluva o združenej dodávke elektriny - vypĺňa a podpisuje nový odberateľ (nový majiteľ nehnuteľnosti).
Túto časť formuláru vypíšte a podpíšte v dvoch vyhotoveniach, pričom jedno vyhotovenie si starostlivo uschovajte!
Zmluva o pripojení zariadenia užívateľa sústavy do distribučnej sústavy na účely zmeny užívateľa sústavy na existujúcom NN odbernom mieste – domácnosti*
Žiadosť nájdete na webovej stránke spoločnosti Stredoslovenskej distribúcie TU.
Ide o formulár prevádzkovateľa distribučnej sústavy SSD, a. s. – vypĺňa a podpisuje nový odberateľ.
* POZOR:
- Ak vaše odberné miesto patrí pod Západoslovenskú distribučnú, a. s., (ZSD), stačí nám zaslať len Žiadosť o zmenu odberateľa elektriny na našu adresu.
- Ak vaše odberné miesto patrí pod Východoslovenskú distribučnú, a. s., (VSD), stačí nám zaslať len Žiadosť o zmenu odberateľa elektriny na našu adresu. Pripojovaciu zmluvu je potrebné uzatvoriť len v prípade, ak sa mení odberateľ a zároveň vlastník nehnuteľnosti.
Dokumenty po prijatí urýchlene spracujeme. Termín zmeny odberateľa závisí od akceptovania požiadavky zo strany prevádzkovateľa distribučnej sústavy (PDS).
Zmluva o združenej dodávke elektriny nadobudne štatút zmluvy až dňom jej podpisu oboma zmluvnými stranami.
V prípade úspešného prepisu bude odoslané Oznámenie o ukončení zmluvy a následne aj Faktúra ukončeného odberu na adresu uvedenú vo formulári ako „Adresa pre zaslanie faktúry ukončeného odberu a inej korešpondencie po ukončení zmluvy“.
V prípade, že vo formulári adresa nebola uvedená, všetky doklady po ukončení zmluvy budú adresované na pôvodného odberateľa.